Stenty oparte na paklitakselu w porównaniu do stentów z gołym metalem w ostrym zawale mięśnia sercowego

4 tygodnie ago

Nie ma zgody co do bezpieczeństwa i skuteczności stentów uwalniających lek w porównaniu z stentami gołego metalu u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST, którzy przechodzą pierwotną przezskórną interwencję wieńcową (PCI). Metody
Losowo przypisaliśmy, w stosunku 3: 1, 3006 pacjentów z zawałem serca z uniesieniem odcinka ST, do otrzymujących stenty uwalniające paklitaksel (2257 pacjentów) lub w innych identycznych stentach z gołym metalem (749 pacjentów). Dwa główne punkty końcowe badania to 12-miesięczne tempo rewaskularyzacji z docelowym uszkodzeniem w przypadku niedokrwienia (analiza zapewniająca wyższość) oraz złożona miara bezpieczeństwa dotycząca śmierci, ponownego zawału, udaru lub zakrzepicy w stencie (w przypadku nieskrępowania przy 3,0 % margines). Głównym drugorzędowym punktem końcowym były angiograficzne objawy restenozy po 13 miesiącach.
Wyniki
Pacjenci, którzy otrzymywali stenty uwalniające paklitaksel, w porównaniu z tymi, którzy otrzymywali stenty z gołym metalem, mieli znacznie niższe 12-miesięczne odsetki rewaskularyzacji ukierunkowanej na niedokrwienie (4,5% w porównaniu z 7,5%, współczynnik ryzyka, 0,59; interwał [CI], od 0,43 do 0,83, P = 0,002) i rewaskularyzacja naczynia docelowego (5,8% w porównaniu z 8,7%, współczynnik ryzyka, 0,65, 95% CI, 0,48 do 0,89, P = 0,006), przy niezmienionych częstościach kompozytu punkt końcowy bezpieczeństwa (8,1% w porównaniu z 8,0%, współczynnik ryzyka, 1,02; 95% CI, 0,76 do 1,36, różnica absolutna, 0,1 punktu procentowego, 95% CI, -2,1 do 2,4; P = 0,01 dla nie niższej wartości; P = 0,92 dla wyższość). Pacjenci leczeni stentami uwalniającymi paklitaksel i leczeni gołymi metalowymi stentami mieli podobne 12-miesięczne wskaźniki zgonów (odpowiednio 3,5% i 3,5%, P = 0,98) i zakrzepica w stencie (odpowiednio 3,2% i 3,4%; 0,77). 13-miesięczna stopa restenozy binarnej była istotnie niższa w przypadku stentów uwalniających paklitaksel niż w przypadku stentów z gołym metalem (10,0% w porównaniu z 22,9%, współczynnik ryzyka, 0,44, 95% CI, 0,33 do 0,57, P <0,001).
Wnioski
U pacjentów z zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST, którzy byli poddawani pierwotnej PCI, wszczepienie stentów uwalniających paklitaksel w porównaniu z stentami gołymi metalami, znacznie zmniejszyło objawy angiograficzne zwężenia i nawracającego niedokrwienia, wymagające powtórnej rewaskularyzacji. Żadne problemy związane z bezpieczeństwem nie były widoczne po roku. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00433966.)
Wprowadzenie
Poprzez zwiększenie wymiarów światła i uszczelnienie płaszczyzn w miejscu zamknięcia tętnic wieńcowych u pacjentów z rozwijającym się zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST, stenty z gołym metalem zmniejszają ryzyko wczesnego i późnego nawrotu niedokrwienia i reokluzji tętnicy związanej z zawałem, jak w porównaniu z samą angioplastyką balonową, zmniejszającą potrzebę późniejszej rewaskularyzacji docelowej zmiany chorobowej za pomocą powtórnej przezskórnej interwencji wieńcowej (PCI) lub pomostowania tętnic wieńcowych.1,2 Niemniej jednak restenoza występuje u ponad 20% pacjentów, u których stwierdzono gołym metalem stenty są wszczepiane podczas pierwotnej PCI, a implantacja nagich metalowych stentów, w porównaniu z angioplastyką balonową, nie zmniejszyła wskaźników śmierci lub ponownego zawału u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST.1,2 W porównaniu z stentami gołymi metalami stenty uwalniające lek zmniejszają przerost neointimy i zostały wykazane w dużych, randomizowanych badaniach, aby być bezpiecznym i skutecznym w leczeniu simp le zmiany u pacjentów ze stabilną chorobą wieńcową.3,4 Jak można się jednak spodziewać, częstość rewaskularyzacji z docelowym uszkodzeniem, zakrzepica w stencie i śmierć wzrastają, gdy stenty uwalniające lek są stosowane u pacjentów wysokiego ryzyka i w przypadku bardziej złożonych zmian. Szczególnie, gdy stenty uwalniające lek są wszczepiane w pęknięte blaszki o dużym martwiczym rdzeniu (podłoże uszkodzenia odpowiedzialne za większość przypadków zawału mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST), 7 mogą one upośledzać odpowiedzi związane z gojeniem się naczyń, potencjalnie prowadzące do zwiększenia częstości zakrzepicy w stencie. 8,9 Zmniejszenie częstości rewaskularyzacji z docelowym uszkodzeniem za pomocą stentów uwalniających lek, w porównaniu z stentami z gołym metalem, u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST było zgłaszanych w małych grupach. umiarkowane próby z randomizacją10; żaden z nich nie był jednak zasilany z punktu widzenia bezpieczeństwa, a rutynowe wykonywanie angiografii kontrolnej mogło przesadzić o korzyści stentów uwalniających lek w wielu z tych badań.
Aby rozwiązać te ograniczenia, przeprowadziliśmy na dużą skalę, międzynarodowe, prospektywne, randomizowane badanie porównujące stenty uwalniające paklitaksel z gołymi metalowymi stentami u pacjentów z rozwijającym się zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST
[podobne: kontenery socjalne, odzież medyczna, Depaletyzatory ]