Spodziewane badanie żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej po poważnej traumie

6 dni ago

Opieka nad pacjentami z urazem stanowi duże obciążenie dla systemu opieki zdrowotnej1,2. Trauma jest najczęstszą przyczyną zgonów u osób w wieku poniżej 40 lat, a opieka nad pacjentami z urazami to więcej dni w szpitalu rocznie niż opieka nad pacjentami z chorobą serca lub rakiem 1-4. Powszechnie uważa się, że zakrzepica żył głębokich i zatorowość płucna są częstymi powikłaniami poważnej traumy. Jednak istnieje niewielka liczba informacji na temat epidemiologii żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej u pacjentów z traumą. W badaniu autopsyjnym stwierdzono zakrzepicę żył głębokich u 65 procent śmiertelnie rannych pacjentów, a zatorowość płucna była przyczyną śmierci w 20 procentach7,8. W kilku badaniach prospektywnych zbadano ryzyko zakrzepicy żył głębokich po urazie, 9-13, chociaż badania te miały ograniczenia, w tym ocena wysoko wyselekcjonowanych grup pacjentów z urazem, 9-11 brak zastosowania standardowego testu diagnostycznego dla złota zakrzepica, 11-13 małych próbek, 10,13 i brak szczegółowych opisów pacjentów9,1,13.
Ze względu na ograniczone dostępne informacje nasze badanie miało trzy cele. Pierwszym z nich było ustalenie prospektywnie za pomocą flebografii kontrastowej częstotliwości zakrzepicy żył głębokich u szerokiego spektrum pacjentów z urazem. Drugim celem było ustalenie częstości występowania zakrzepicy w podgrupach pacjentów w zależności od miejsca poważnego urazu lub obecności określonego urazu. Trzecim celem było określenie cech pacjentów z urazem, które mogą być związane z wysokim ryzykiem powikłań zakrzepowo-zatorowych.
Metody
Badanie zostało przeprowadzone w Regionalnej Jednostce Traumy Sunnybrook Health Science Center, największego obiektu urazowego na poziomie dla dorosłych w Kanadzie2,14. Od stycznia 1989 r. Do kwietnia 1991 r. Kohortę pacjentów z poważnymi urazami oceniano prospektywnie, przeprowadzając obiektywne testy diagnostyczne żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. Protokół został zatwierdzony przez Radę ds. Etyki Badań w szpitalu, a pacjenci lub ich zastępcy zostali poproszeni o wyrażenie zgody na udział w badaniu flebograficznym.
Badana populacja
Kolejni pacjenci przyjęci do jednostki urazowej o wskaźniku ciężkości urazu15 co najmniej 9 zostali ocenieni pod kątem kwalifikowalności. Jako punkt odcięcia wybrano 9 punktów, aby wykluczyć pacjentów, którzy mieli tylko niewielkie obrażenia lub umiarkowanie poważne obrażenia pojedynczego systemu. Inne kryteria wykluczenia to śmierć lub wypisanie w ciągu pięciu dni po urazie, historia alergii na radiograficzne środki kontrastowe, niewydolność nerek (stężenie kreatyniny w surowicy wyższe niż 3,4 mg na decylitr [300 .mol na litr]), urazy stóp, które miałyby wykluczały udaną flebografię i potrzebę terapeutycznego leczenia przeciwzakrzepowego. Pacjenci nie otrzymywali podczas badania mechanicznej ani farmakologicznej profilaktyki przeciwzakrzepowej.
Nadzór nad zakrzepem z zatorami
Główną procedurą stosowaną do określenia obecności zakrzepicy była dwustronna flebografia kontrastu. Pletyzmografię impedancyjną wykonywano co drugi dzień u pacjentów, którzy byli w stanie poddać się zabiegowi16, 17. Pacjenci ci przeszli flebografię 14 do 21 dni po przyjęciu lub wcześniej, jeśli pobyt w szpitalu był krótszy niż 14 dni
[przypisy: perforacja zęba, citomed toruń rejestracja, fala uderzeniowa warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: citomed toruń rejestracja fala uderzeniowa warszawa perforacja zęba