Rickettsialpox w szpitalu w Nowym Jorku, 1980-1989

7 dni ago

Na początku 1946 roku w Nowym Jorku rozpoznano wcześniej nie zgłoszoną chorobę przebiegającą z gorączką. Choroba została nazwana rickettsialpox z powodu podobieństwa klinicznego do ospy wietrznej i dlatego, że organizm o cechach zgodnych z rickettsiae został wyizolowany w jednym z początkowych przypadków3. Pod koniec 1946 r. Badania epidemiologiczne zakończone w projekcie mieszkaniowym w Kew Gardens w Queens w stanie Nowy Jork dowiodły, że jest on w stanie stawonogi dla choroby, Liponyssoides sanguineus (dawniej Allodermanyssus sanguineus) 4. Ten rozjuszony gryzak żeruje na gryzoniach, w tym myszy domowej, Mus musculus, która okazała się być rezerwuarem dla rickettsialpox5. Czynnik wywołujący chorobę został nazwany Riketsja akari (akari to po grecku roztocza ). Zgłoszono ponad 800 przypadków riketsji, ale prawdziwa częstość jest prawdopodobnie większa6. Ponad połowę tych przypadków zgłoszono w ciągu pierwszych trzech lat po wstępnym opisie choroby7. Rickettsialpox był rzadko zgłaszany w ostatnich latach. Wiemy o opublikowanych raportach dotyczących tylko sześciu przypadków w Stanach Zjednoczonych w latach 1980.8,9. Choroba jest prawdopodobnie niedoceniona, a także zaniżona.
Do chwili obecnej rozpoznanie riketsji było oparte na wzroście poziomu przeciwciał przeciwko R. akari w okresie rekonwalescencji. Wadą tego podejścia do diagnozy Rickettsialpox są wady. Ponieważ pacjenci już wyzdrowali, nie mogą powrócić w fazie rekonwalescencji, aby pobrać kolejną próbkę surowicy. Występuje również opóźnienie o kilka tygodni między wystąpieniem choroby a wzrostem miana przeciwciał.
Figura 1. Figura 1. Dodatni test bezpośredniego fluorescencyjnego przeciwciała u pacjenta z Rickettsialpox (x750). Wykorzystano bezpośrednią immunofluorescencję do identyfikacji innego członka grupy gorączki plamistej, R. rickettsii, w nieruchomej tkance zatopionej w parafinie10. Technika ta wykorzystuje anty-R. globulina rickettsii oznaczona izotiocyjanianem fluoresceiny, która wykazuje wysoki stopień reaktywności krzyżowej z antygenami R. akari11. Zostało ono wykorzystane eksperymentalnie do zidentyfikowania czynnika sprawczego rickettsialpox w tkance osadzonej w blokach parafinowych (rysunek 1). Metoda ma potencjalne zalety w porównaniu z testami serologicznymi. Wymaga tylko jednej wizyty pacjenta i daje wyniki w ciągu kilku dni.
Opisy histopatologiczne próbek skóry z biopsji ośmiu pacjentów z rickettsialpsem zostały opublikowane, 8, 12, ale toczy się dyskusja o tym, czy w zmianach skórnych powstaje śródnabłonkowy lub podnapięciowy pęcherzyk. W związku z tym nie stosowano rutynowo mikroskopii w celu potwierdzenia diagnozy riketsji.
Przeprowadziliśmy badanie pacjentów podejrzanych o występowanie riketsji w Lincoln Hospital, Bronx, Nowy Jork, w latach 1980-1989 w celu oceny klinicznej przydatności bezpośredniej immunofluorescencji jako techniki diagnostycznej i określenia charakterystycznego histopatologicznego wyglądu zmian skórnych.
Metody
Przebadaliśmy 13 pacjentów, którzy byli widziani w szpitalu w Lincoln w latach 1980-1989 z cechami klinicznymi zgodnymi z rickettsialpox. Próbki surowicy uzyskano od dziewięciu pacjentów podczas ostrej i rekonwalescencyjnej fazy choroby, w celu pośredniego testu fluorescencyjnego przeciwciała przeciw antygenom z grupy gorączki plamistej.
[przypisy: skierowanie do sanatorium nfz kolejka, herbata oolong właściwości, rybi kolagen ]

Powiązane tematy z artykułem: herbata oolong właściwości rybi kolagen skierowanie do sanatorium nfz kolejka