Owrzodzenia sa zazwyczaj liczne

Owrzodzenia są zazwyczaj liczne. Jedne z nich znikają, wciąż natomiast powstają nowe w tym samym miejscu lub w innych miejscach. W późniejszych okresach choroby język powoli zanika. Wskutek zaniku brodawek powierzchnia jego staje się zupełnie gładka, jakby powleczona kolodium lub pokostem, sucha; rozmiary języka wybitnie się zmniejszają, język staje się bardzo ostry. Punkcikowate lub rozleglejsze przekrwienia stwierdza się także na dziąsłach, wargach, policzkach, podniebieniu, języczku i na błonie śluzowej gardła, W wykształconym okresie sprue są również znamienne cechy stolców. Czasami poprzedzają one nawet objawy w zakresie jamy ustnej. Chory oddaje zazwyczaj kilka stolców we wczesnych godzinach porannych, czasami z bólami w brzuchu. Stolce nie zawierają śluzu, ropy ani krwi. W późniejszym okresie uderza ogromna obfitość stolca, jego wygląd porowaty, gąbczasty, spoistość gęsto papkowata lub płynna, barwa początkowo jaśniejsza niż barwa prawidłowego stolca, później żółtawa lub lśniąca srebrno-szaro-biaława. Wygląd porowaty, przypominający stolce w niestrawności jelitowej fermentacyjnej, zależy od dużej ilości pęcherzyków gazowych, początkowa zaś bezbarwność – od braku w stolcach hydrobilirubiny. Obfite wytwarzanie gazów i prawie zawsze kwaśny odczyn kału dowodzą wzmożonego kiśnienia w jelitach. [patrz też: skręcenie stawu skokowego, leczenie chrapania warszawa, Depaletyzatory ]

Powiązane tematy z artykułem: Depaletyzatory leczenie chrapania warszawa skręcenie stawu skokowego