Skip to content

Odmowa szczepionki, obowiązkowa immunizacja i ryzyko chorób zapobiegających szczepieniu ad

4 tygodnie ago

548 words

Massachusetts, które od tego czasu służyło za podstawę przepisów dotyczących zdrowia publicznego, Sąd Najwyższy USA zatwierdził prawa państw do uchwalenia i egzekwowania obowiązkowych przepisów dotyczących szczepień17. W 1922 r., Decydując się na sprawę złożoną przez dziewczynę wykluczoną ze szkoły publicznej (i późniejszą) szkoła prywatna) w San Antonio w Teksasie Sąd Najwyższy uznał wymagania szkół dotyczące szczepień za konstytucyjne.18 Od tego czasu sądy ogólnie popierają uprawnienia państw do uchwalenia i wdrożenia wymogów dotyczących szczepień. Trudności związane z próbami zwalczania odry w latach 60. i 70. XX wieku zapoczątkowały nowoczesną erę przepisów dotyczących szczepień w Stanach Zjednoczonych12. W 1969 r. Ogółem 17 stanów miało prawa wymagające szczepienia dzieci przeciwko odrze przed wejściem do szkoły, a 12 państw posiadał prawnie obowiązujące wymagania dotyczące szczepień przeciwko wszystkim sześciu chorobom, dla których przeprowadzono rutynową immunizację w tym czasie13. W latach 70. podejmowano wysiłki mające na celu wzmocnienie i ścisłe egzekwowanie przepisów dotyczących szczepień.12,13 Podczas epidemii odry niektórzy stanowi i lokalni urzędnicy służby zdrowia wykluczyć ze szkoły uczniów, którzy nie spełnili wymagań w zakresie szczepień, co skutkuje minimalnym luzem, szybką poprawą zasięgu lokalnego i kontrolą wybuchów epidemii19. 22 Podejmowane są wysiłki społeczeństwa zajmującego się zdrowiem publicznym i innymi działaniami na rzecz szczepień w celu zwiększenia zasięgu szczepień przeciwko odrze wśród uczniów szkół. Dzieci w wieku doprowadziły do egzekwowania wymogów w zakresie szczepień dla wszystkich szczepionek i wprowadzenia takich wymagań w stanach, które ich jeszcze nie miały. Na początku lat 80. wszystkie 50 stanów miało wymagania szczepień szkolnych.
Najnowsze wymagania dotyczące szczepień szkolnych
Ponieważ przepisy dotyczące szczepień są oparte na stanie, istnieją znaczne różnice w wymaganiach w całym kraju. Wymagania stawiane przez państwo różnią się pod względem ocen szkolnych, uwzględnionych szczepionek, procesów i autorytetu użytych do wprowadzenia nowych szczepionek, powodów zwolnień (przyczyny medyczne, względy religijne, przekonania filozoficzne lub osobiste) oraz procedur przyznawania zwolnienia.23
Stanowe przepisy dotyczące szczepień zawierają przepisy dotyczące niektórych wyjątków. Od marca 2008 r. Wszystkie państwa zezwalają na zwolnienia lekarskie z wymogów szczepień szkolnych, 48 państw zezwoliło na zwolnienia religijne, a 21 państw zezwoliło na zwolnienia oparte na przekonaniach filozoficznych lub osobistych. 23 Kilka stanów (Nowy Jork, Arkansas i Teksas) ostatnio rozszerzyło uprawnienia do zwolnienia.
Trendy świeckie i geograficzne w odmowie szczepienia
W latach 1991-2004 średnia stopa zwolnień niemedycznych na szczeblu krajowym wzrosła z 0,98 do 1,48%. Wzrost stawek zwolnień nie był jednolity11. Stawki zwolnień dla państw, które dopuszczały jedynie zwolnienia religijne, utrzymywały się na poziomie około 1% w latach 1991-2004; jednak w państwach, które dopuszczały zwolnienia dla filozoficznych lub osobistych przekonań, średnia stawka zwolnienia wzrosła z 0,99 do 2,54% .11
Rysunek 1. Rycina 1. Stawki zwolnienia od szczepień z przyczyn niemedycznych w hrabstwach Waszyngtonu w latach 2006-2007. Dane pochodzą z Departamentu Zdrowia stanu Waszyngton, raporty o stanie szkoły, 2006-2007.25
Jak każda średnia, średnia stopa zwolnienia stanowi tylko część obrazu, ponieważ geograficzne grupowanie zwolnień niemedycznych może skutkować lokalną akumulacją krytycznej masy podatnych dzieci, co zwiększa ryzyko wybuchów epidemii
[hasła pokrewne: sprzątanie poznań, kontenery na gruz, elewacje Poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: elewacje Poznań kontenery na gruz sprzątanie poznań