Epilepsja, ataksja, głuchota sensoryczna, tubulopatia i mutacje KCNJ10

Pięcioro dzieci z dwóch rodzin pokrewnych miało epilepsję od wieku niemowlęcego i ostrej ataksji, umiarkowaną głuchotę czuciową i tubulopatię z niewydolnością nerek z normotensyjną hipokalemiczną zasadowicą metaboliczną. Zbadaliśmy podstawy genetyczne tej autosomalnej choroby recesywnej, którą nazywamy zespołem EAST (obecność epilepsji, ataksji, głuchoty odbiorczej i tubulopatii). Metody
Przeprowadzono analizę powiązania całego genomu u czterech chorych dzieci w jednej z rodzin. Nowo zidentyfikowane mutacje w genie kanału potasowego oceniano za pomocą heterologicznego układu ekspresyjnego. Ekspresję białka i jego funkcję badano dalej u myszy genetycznie zmodyfikowanych.
Wyniki
Analiza sprzężeń zidentyfikowała pojedyncze znaczące miejsce na chromosomie 1q23.2 z wynikiem lod wynoszącym 4,98. Ten region zawierał gen KCNJ10, który koduje kanał potasowy wyrażany w mózgu, uchu wewnętrznym i nerce. Sekwencjonowanie tego genu-kandydata ujawniło homozygotyczne mutacje missense u osób dotkniętych chorobą w obu rodzinach. Mutacje te, gdy ulegają ekspresji heterologicznie w oocytach ksenopatu, powodowały znaczące i swoiste spadki prądów potasowych. Myszy z delecjami Kcnj10 stały się odwodnione, z ostatecznymi oznakami marnowania soli nerkowej.
Wnioski
Mutacje w KCNJ10 powodują określone zaburzenie, składające się z epilepsji, ataksji, głuchoty odbiorczej i tubulopatii. Nasze odkrycia wskazują, że KCNJ10 odgrywa główną rolę w operowaniu solą nerkową i, w związku z tym, prawdopodobnie także w utrzymywaniu ciśnienia krwi i jego regulacji.
Wprowadzenie
Badanie defektów molekularnych w rzadkich dziedzicznych chorobach cewek nerkowych znacznie poszerzyło zarówno naszą wiedzę na temat leczenia soli nerkowej i wody, jak i postępowania w przypadku typowych zaburzeń, takich jak nadciśnienie układowe.1-7 Dwa dobrze znane zaburzenia leczenia solą cewkową nerki, zespół Barttera oraz zespół Gitelmana, charakteryzujący się wielomoczem i normotensyjną hipokalemiczną zasadowicą metaboliczną. Opisujemy pięcioro dzieci z podobnymi objawami klinicznymi, a także napady infekcyjne, ataksję i głuchotę czuciową. Ustaliliśmy genetyczną podstawę tej choroby i mechanizm patofizjologiczny odpowiadający za jej pozornie rozbieżne objawy kliniczne.
Genotypowanie i analiza sprzężeń
Rysunek 1. Ryciny 1. Rodowce rodziny i rodziny 2 oraz ustalenia kliniczne u pacjenta 1-1. Rodowód rodziny (panel A) pokazuje czterech członków dotkniętych chorobą, a członków rodziny 2, których dotyczy ten problem. Kwadraty wskazują męskich członków rodziny i kręgi żeńskich członków rodziny; wypełnione kwadraty i kółka wskazują, że dotyczy to pacjentów. Podwójne linie między rodzicami wskazują, że rodzice są spokrewnieni. Skan MRI mózgu uzyskany od Pacjenta 1-1 w wieku 9 lat (Panel B) przedstawia prawidłowe struktury mózgowe i móżdżkowe. Audiogram lewego ucha u tego samego pacjenta w wieku 14 lat (panel C) wykazuje umiarkowany ubytek słuchu, który jest wyraźniejszy przy wyższych częstotliwościach. Niedosłuch o wartości do 20 dB uważa się za normalny dla częstotliwości od 250 do 8000 Hz.
Badania genetyczne zostały zatwierdzone przez Instytut Zdrowia Dziecka w Great Ormond Street Research Ethics Committee, a rodzice wyrazili pisemną świadomą zgodę
[podobne: fala uderzeniowa warszawa, leczenie kanałowe warszawa, rybi kolagen ]

Powiązane tematy z artykułem: fala uderzeniowa warszawa leczenie kanałowe warszawa rybi kolagen