Długoterminowe bezpieczeństwo i skuteczność sterylizacji lekami w porównaniu do stentów typu bare-metal w Szwecji ad 5

4 tygodnie ago

Nie było znaczących różnic w częstości zdarzeń u pacjentów, którzy otrzymywali stenty uwalniające paklitaksel, ci, którzy otrzymywali stenty uwalniające sirolimus oraz ci, którzy otrzymywali stenty uwalniające zotarolimus (dane nie przedstawione). W całej kohorcie 9812 zdarzeń wystąpiło u 8824 pacjentów; 5565 miało co najmniej jeden zawał mięśnia sercowego (3292 w grupie z czystym metalem i 2273 w grupie z elucją lekową), a 4247 zmarło (odpowiednio 2706 i 1541 w obu grupach), bez ogólnej różnicy między grupy (rysunek 1B).
Sama skorygowana śmiertelność w kohorcie z jednym stentem była niższa w przypadku stentów uwalniających lek niż w przypadku gołych metalowych stentów w ciągu pierwszych 6 miesięcy (względne ryzyko, 0,76; 95% CI, 0,64 do 0,91), a następnie była podobna (względne ryzyko, 1,08). ; 95% CI, 0,94 do 1,24), w wyniku czego nie było ogólnej długoterminowej różnicy między grupami (rysunek 1C). Skorygowana częstość zawału mięśnia sercowego była również niższa w przypadku stentów uwalniających lek niż w przypadku gołych metalowych stentów w ciągu pierwszych 6 miesięcy (względne ryzyko, 0,79; 95% CI, 0,70 do 0,90), ale była wyższa po tym czasie (względne ryzyko, 1,16; % CI, od 1,03 do 1,32), w wyniku czego nie było ogólnej różnicy między grupami (rysunek 1D). Ponadto w całej kohorcie śmiertelność i częstość zawału serca były podobne w obu grupach (względne ryzyko zgonu z użyciem stentów uwalniających lek, 0,96; 95% CI, 0,89 do 1,03, względne ryzyko zawału mięśnia sercowego stentami uwalniającymi leki 1,01; 95% CI, 0,95 do 1,08) (patrz rys. IA i IB w dodatkowym dodatku).
Wynik Stratified by Indication
Rycina 2. Rycina 2. Analiza punktowa pierwotnego kompozytowego punktu końcowego w kohorcie jednoważnikowej, uwarstwionej według wskazania do implantacji stentu. Skumulowane wskaźniki zgonu lub zawału mięśnia sercowego, oszacowane na podstawie średniej oceny skłonności, są przedstawione dla pierwszych 6 miesięcy i dla kolejnego okresu wśród pacjentów, którzy otrzymali jeden stent uwalniający lek i tych, którzy otrzymali jeden stent z gołego metalu. Względne ryzyko (z 95% przedziałami ufności) dotyczy wystąpienia u pacjentów, którzy otrzymali stent uwalniający lek, w porównaniu z tymi, którzy otrzymali stent z gołego metalu. CAD oznacza chorobę wieńcową oraz zawał mięśnia sercowego STEMI z uniesieniem odcinka ST.
W podgrupach zdefiniowanych zgodnie ze wskazaniem do implantacji stentu, nie było znaczących różnic w wynikach między stentami uwalniającymi lek i grupą beznapędów metalowych. W kohorcie z jedną stentą, skorygowana częstość zdarzeń dla połączonego punktu końcowego była niższa w przypadku stentów uwalniających lek niż w przypadku gołych metalowych stentów w ciągu pierwszych 6 miesięcy, ale była podobna w następnym okresie, z podobnym wzorem we wszystkich wskazaniach klinicznych. (Rysunek 2).
Wynik wyróżniony rokiem pierwszej implantacji stentu
Rycina 3. Rycina 3. Analiza punktowa pierwotnego złożonego punktu końcowego w kohorcie jednoważnikowej, uwarunkowanej rokiem implantacji stentu. Skumulowane wskaźniki zgonu lub zawału mięśnia sercowego, oszacowane na podstawie średniej oceny skłonności, przedstawiono dla pierwszych 6 miesięcy i dla kolejnego okresu wśród pacjentów, którzy otrzymali stent uwalniający lek i tych, którzy otrzymali stent gołymi metalami
[więcej w: Paletyzatory, firma sprzątająca Poznań, firma sprzątająca ]