Brak czerwieni Kongo w soku zoladkowym po dozylnym jej wstrzyknieciu

2 lata ago

Brak czerwieni Kongo w soku żołądkowym po dożylnym jej wstrzyknięciu. Jeżeli zmian na języku nie ma, natomiast choroba objawia się stolcami tłuszczowymi, to sprue trzeba różnicować z niedokrwistością wspólnego przewodu żółciowego oraz z chorobą Graves-Basedowa. Różnica polega na tym, że w sprue nie ma żółtaczki ani bilirubinurii, które cechują żółtaczkę mechaniczną, nie ma także objawów nadmiernej czynności tarczycy. Stolce tłuszczowe spostrzega się także skrobiawicy jelit, W suchotach krezkowych i w chorobach trzustki. Dla rozpoznania tych chorób trzeba jednak stwierdzić jeszcze inne objawy je cechujące. Prócz tego nie ma w nich znamiennej dla sprue pła. ski/ejkrzywej cukru w krwi po obciążeniu 50 g cukru gronowego. Tego objawu nie ma także w chorobie Graves-Basedowa, w przewlekłej niedrożności wspólnego przewodu żółciowego, ani steatorrtioea JJancreatogenes. W przeciwieństwie do choroby trzewnej(coeliacia) i steato-rrhoea idiopathica, w sprue zwrotnikowym nie spostrzega się zmięknienia kości (osteomalacia), zrzeszotnienia (osteoporosis), ani samorodnych złamań kości, zależnie od zwiększonego działania promieni słonecznych w krajach podzwrotnikowych. Rokowanie, pomyślne w początkowym okresie sprue, jest bardzo poważne, gdy rozwinie się już duża niedokrwistość 1 wyniszczenie. Początkowy okres choroby może trwać latami. Zapobiega się sprue leczeniem zaburzeń żołądkowo-jelitowych, zwłaszcza czerwonki, i unikaniem czynników osłabiających ustrój. Leczenie. [hasła pokrewne: firma sprzątająca Poznań, szorowarki, osuszanie budynków ]